понеделник, 12 април 2010 г.

RSS мисия на блог

В началото, когато започнах да блогвам забелязах, че някои от блоговете в моят блогрол, стоят винаги отдолу. Освен това до тях се изписваше заглавието на стар пост от преди месец или повече. Настройките, които използвам, подреждат блоговете по последна публикация и се учудих. Търсех причината в мен и проверявах по няколко пъти адресът на блога.
Обяснението се оказа просто и го научих, когато добавих блог, който беше спрял напълно RSS емисията си.
Причините за спиране са няколко.
Първо, част от начинаещите в Blogger, го правят случайно, ровейки се в настройките.
На второ място са материалите в нета, които твърдят, че RSS емисиите са канал за кражба на съдържание.
На трето място са опасенията, че читателите, имайки възможност да следят публикациите от пощата си или чрез RSS четци, няма да влизат в блога и това ще се отрази на посещаемостта.
Срещал съм и още една причина- за някои блогове, Google класира резултатите от RSS агрегатори, преди тези на съответният блог.

За тези, които са го направили случайно, на долните изображения могат да видят как да си активират емисията отново.
Табло за управление- Настройки- Емисия на сайта.
Избира се- В пълният си вид или Съкратени и след това се запазват настройките. Кликнете на Разширен режим, за да проверите настройките за емисията на коментарите.





Относно кражбата на съдържание, поне моето мнение е, че емисията не е причина за тях и спирането и не застрахова никого.
Относно това, че посещаемостта ще спадне, нещата също не са такива. Много хора предпочитат да следят публикациите чрез пощата си или през RSS четци и ако сте спрели емисията си просто ще пропуснат вашият блог. Освен това, при нова публикация, на практика никой няма да разбира за нея.
Ако сте включили блогът си в агрегатори (например TBL), новите ви публикации няма да излизат и там. Освен от директните линкове в социални мрежи и от Google, други посещения няма да имате.
Относно резултатите от класирането в Google,поне аз не съм забелязал резултати от агрегатори да излизат преди оргиналният линк. Така беше дори, когато блогът ми беше с PR 0. Единствените такива случаи са някои линкове от Свежо.нет, но там причината е в nofollow линковете, които дава тази мрежа.
Има още една възможност. Да изберете съкратена емисия. В този случай в агрегаторите, четците и пощите ще излиза кратко резюме, без изображения. Ако някои иска да прочете повече ще трябва да посети сайтът ви. Все пак и този начин си има недостътъци.
Аз от самото начало съм с пълна емисия на блоговете си. Пренасочил съм емисиите си през FeedBurner(вижте в профилът си в Google) и не сам усетил негативи. Целта на публикуването в личните блогове е споделяне. Ограничаването на емисията или деактивирането и не спомагат за тази цел.

Приготвил бях скрийншоти ,как да активирате FeedBurner, но това ще е следващият пост.

.

2 Коментара:

Aquawoman каза...

Това, че спада посещаемостта донякъде е вярно. Аз например преглеждам 80% от блоговете чрез RSS-четец, защото ми е по-удобно. Но не мисля, че това е на първо място - по-важно е да те четат, а не как те четат :)

Владимир Кабрански каза...

Aquawoman , много хора предпочитат вече този начин и наистина е удобен. Доста зор виждам докато обиколя след работа всичките блогове, които са писали нещо. Все пак ти днес влезе тук, а око емисията не беше в ред, нямаше да разбереш,че е публикувано нещо.Нещата се компенсират, а важното е написаното да стигне до повече хора:)

Публикуване на коментар

:п :1а :2а :3а :4а :5а :6а :7а

Правила за съдържанието

Криейтив Комънс договор
Произведението използва Creative Commons Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България License. Моля, копирането на материали от тук, да става с указване на източника с реален линк.
Блог класация

За мен

Моята снимка
"Ако двамата имаме по една ябълка и ги разменим, пак ще имаме по една ябълка. Ако двамата имаме по една идея или информация и ги разменим, всеки ще има по две!" Джордж Бърнард Шоу

Намерете ни във Facebook

  ©Другият - Всички права запазени

Template by Dicas Browser | Template original Dicas Blogger | Topo