сряда, 31 март 2010 г.

Модериране на коментарите в Blogger

Наскоро frog'n'roll, възропта срещу модерацията в някои от блоговете, които чете. В моите блогове, освен в началото никога не е имало модерация на коментарите, а и тогава беше от незнание.
Всеки е в правото си да определя политиката на коментиращите в неговият блог, но понеже често става въпрос за незнание, реших, че едно разяснение ще бъде полезно.
Одобрението на коментарите е наложително в два случая:
При дълго отсъствие на автора на блога или при атака от ”доброжелател”.
Друго за което съм съгласен напълно, е че досадната проверка с думи, често отблъсква коментиращите или прави невъзможно изпращането на коментар. Предназначението и е да предпази блога от машинен спам, но лично аз не съм чувал за такава атака в България.
По-долу ще покажа моите настройки за коментарите и ще обясня кое може да ви е полезно.
Настройката на модерирането на коментарите става от Табло за управление- Настройки.



След това кликвате на Коментари.



С първата опция на изображението отдолу - Коментари, можете да скриете временно или за постоянно, полето за коментари. Както виждате правилното маркиране е Показване.
С втората опция, определяте кой може да коментира във вашият блог.
Разположението на формуляра за коментари вграден под публикацията е най-удобно и практично, но някои шаблони не поддържат тази опция.



Форматът на часа и датата, няма да обяснявам, но в полето за Съобщение за формуляра за коментари, можете да добавите свой текст и да уточните правилата.



Следва Модериране на коментарите и ако искате да виждате коментарите преди да се публикуват, опцията е – Винаги. Аз съм избрал Никога. Опцията за старите постове, според мен е излишна. Има по ефикасен начин.
Следва показване на опцията за Проверка с дума за коментарите. Който я е измисли е бил садист и никога не съм я използвал.
Показването на снимка на потребителският профил е полезно, но не всички шаблони го поддържат.
Последната опция –Имейл за известяване при публикуване на коментар е задължителна според мен. Добавяте избран адрес и при всеки коментар, сте известени със съобщение в пощата.



Има и една полезна опция, която е ефикасна при атака срещу определен пост. Отивате на редактиране на пост, натискате Опции за публикуване и забранявате временно коментарите под тази публикация.



Дано съм бил полезен.

.

7 Коментара:

frog and roll каза...

Мдам, сега остава да си я свършат тази работа. :):)

Gloxy-Floxy каза...

Много съжалявам за неудобствата, които създавам с публикуването след одобрение от администратор, но не желая блога ми да се превръща в сметище, каквито опити имаше многократно. А почистването оставя дупки, които имат почти същото естетическо и емоционално въздействие, поне върху мен.

Добра публикация! :)

Владимир Кабрански каза...

@frog'n'roll, всеки сам определя политиката за коментарите. Просто показвам възможностите.
@Gloxy-Floxy , не ме притеснява въобще. Зная причините за модерацията при теб и те подкрепям.

Пламен Бочев каза...

Владо, сетих се за нещо друго, според мен, полезно. Откъде се прави тази настройка, че да може да се избира дали този, който е написал коментар, да бъде известен по имейла за евентуален отговор? Има го в някои блогове, но не знам дали опцията не е свързана със самия темплейт. Или може да се прилага при всички...

Владимир Кабрански каза...

Пламене,
Табло за управление- Оформление- Елементи на страницата.
Избира се редактиране на Публикации в блога. Там трябва да е сложена отметка за - Показване на връзки за изпращане на публикацията по електронна поща .

Пламен Бочев каза...

Не, не става дума за публикации, а за коментари.
Искам да получа имейл, когато ти или някой друг тук под тази твоя статия напише коментар след моя. Ти не си активирал тази опция. Аз не знам изобщо откъде се активира. Но в някои блогове, когато изпращам коментар, има възможност с отметка да посоча искам ли известяване за отговор.

Владимир Кабрански каза...

Пламене, ако си се логнал, ще видиш точно под прозорчето за коментари "абонамент по имейл". Просто не е отметка, а текст. Върши същата работа.

Публикуване на коментар

:п :1а :2а :3а :4а :5а :6а :7а

Правила за съдържанието

Криейтив Комънс договор
Произведението използва Creative Commons Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България License. Моля, копирането на материали от тук, да става с указване на източника с реален линк.
Блог класация

За мен

Моята снимка
"Ако двамата имаме по една ябълка и ги разменим, пак ще имаме по една ябълка. Ако двамата имаме по една идея или информация и ги разменим, всеки ще има по две!" Джордж Бърнард Шоу

Намерете ни във Facebook

  ©Другият - Всички права запазени

Template by Dicas Browser | Template original Dicas Blogger | Topo