неделя, 31 януари 2010 г.

Популяризиране на блог- Свежо.нет

Както споменах и в предишният пост, най-голямата и работеща социална мрежа в България е Свежо.нет. Днес ще дам моите препоръки за публикуване в нея. Самият аз за трети пореден път спрях качването на линкове от моят блог там. Дори съм поставил едно приминивно банерче в двата си блога. Накрая на поста ще обясня и защо.
Ще започна с малко история, като искам да подчертая, че изводите и нещата написани тук, са мое лично мнение и позиция. Всеки решава за себе си. Все пак в периодите, когато съм ползвал Свежо.нет съм бил винаги сред топ потребителите и съм понаучил нещичко. Бил съм и на върха и не го казвам за да се хваля, а за да разберете, че не говоря празни приказки.



Направих профил в Свежо.нет, още преди да имам блог, но не съм го ползвал активно. Трудно се ориентирах и на практика четях и гласувах само за популярните линкове. Всъщност нерегистрираните потребители, правят същото. Така популярните линкове набират значителен трафик, като част от него идва и от връзките на Свежо.нет с Гювеч и Вести. Обаче линковете, които нямат това щастие, често остават с по 2-3 прочита, а понякога и без тях.
Когато започнах да качвам линкове от своя блог, резултатът беше същият. Тъй, като според рекламата, ако линкът е интересен, той ще бъде оценен, реших че просто моите неща не струват. В рекламата пишеше, че и моят глас има значение и в началото вярвах и на това. Ползата от този етап беше, че попаднах на много нови блогове, които следя и до днес.
Най-странно ми беше, че хора, които не познавах, масово ме добавяха за приятел, а после дори не поглеждаха нещата, които съм качил. Затова пък гласуваха за тях. Както прочетох тогава в един пост на Wattie, за да успееш в Свежо, ти трябват много приятели, които гласуват като зомбита. Wattie, беше и един от най-върлите критици на Свежо и често пишеше по темата, но накрая май и той вдигна ръце.
Все пак след първоначалният период, намерих истински приятели там, а линковете ми взеха да се харесват и докато се усетя всеки втори ставаше популярен. Понаучих и много неща, за функционирането на сайта, но колкото повече научавах, толкова повече разбирах, че нещата, които се рекламират, като лице на Свежо.нет са просто заблуда.
Многобройните бъгове, пренебрежителното отношение на администраторите, ненавременните и избирателни им намеси в отношенията между потребителите, различният аршин за свои хора и чужди, бяха и остават неща, които не мога да приема.
Единствената ми полза беше, че намерих непознати за мен блогове и интересни публикации. Ще спомена и трафика, но това никога не е било нещо, на което съм обръщал прекалено внимание. За личните блогове, ако не гоните посещаемост, трафикът от свежо е нещо, което не оставя следи, както вятърът в косите. Всъщност оставя. Сдобих се с двайсетина последователи, които не са стъпили повече в моят блог.
Според мен, обаче ако блогът ви е на по-малко от година, публикуването в Свежо.нет е задължително. Линковете са nofоllow, но това не е от значение. Имате малък шанс да разширите списъкът на хората, които наистина се интересуват от вашият блог. Имате и минимален шанс линкът ви да стане популярен. С промените в Свежо.нет, шансовете ви са още по-малки, но друга възможност няма. Споменах, че анонимните посетители попадат и четат единствено популярните линкове. Част от потребителите бяха свикнали, да следят любимите си сайтове през профилите на приятелите си там, но с промените намирането им е непосилна задача.
Давал съм съвети на поне десетина блогъри и са били ефикасни. Днес няма да правя това. Просто ще кажа моето мнение, как един линк става популярен.
В старото Свежо имаше призив за гласуване. Днес вече го няма, но остава заблуждаващото описание за функционирането на сайта. Лозунгът беше: Интересното в нета определяш ти!
Само, че никога не е било така и по-старите потребители знаят това.
Първо: Анонимните гласове не оказват никакво влияние.
Второ: Гласовете на повечето от потребителите също нямат значение.
Трето: Гласовете на някои потребители, дори вредят на класирането.
Няма значение КАК се гласува, а КОЙ гласува. Много се е писало за алгоритъмът за подреждане на линковете. Кой ли не е опитвал да го разгадае, но никой не е успял. Причината според мен е, че такъв алгоритъм не съществува, а обяснението е толкова елементарно, че повечето потребители го знаят, но не им се иска да го повярват.
На първо и единствено място: Гласовете на отделните потребители тежат различно. Всеки потребител е виждал, как линкове стават популярни с по 7-12 гласа. Всички говорят, че това са бъгове, но ако бяха обърнали внимание на потребителите гласували за такива линкове, щяха да разберат.
Всъщност, кой линк ще стане популярен се определя от гласовете на 20-30 потребителя с „тежки” гласове. Самият аз на два пъти съм имал такъв глас. И в двата случая се появи след мой сигнал за бъг в сайта, а и в двата случая изчезна след мое оплакване. Такъв „тежък” глас имат и тримата администратори. Имат го и някои потребители, които за годината, когато ползвах сайта си правеха каквото искат, без да се съобразяват с правилата. Някои от тях, бяха наказани фиктивно, но виждам, че в новата версия вече и това е отпаднало. Няма да продължавам списъкът, но имам съвсем основателни съмнения, че тези гласове се определят служебно. Много са малко потребителите с „тежки” гласове, за които не мога да предположа, защо са получили такъв глас. Само, че в сайт, където всичко е решено предварително, аз нямам място. Не желая да се подмазвам на администраторите, както го правят някои потребители.
Ако искате посещения и популярни линкове, това е пътят. Който е готов да плати цената, може и да успее. Може пък и да имате късмет, някой от потребителите с тежки гласове да хареса вашите линкове. Достатъчно е двама с такъв глас да гласуват за вашият линк и той е популярен.
Няма да споря с никого и повтарям, че всеки избира сам.Това тук е моя лична позиция. Не съм правил точна сметка, но посещенията без Свежо.пет, спадат с около 20-30%. Все пак има по-важни неща. Както виждате забранителната лента на банера тук е тънка. Ако някой ден видя, че в Свежо.нет наистина има промени, ще се върна. Все още се логвам и подкрепям приятелите си там, но забелязах, че моят глас повече вреди, отколкото помага и сигурно ще престана да гласувам.
Единственото, за което съжалявам е, че загубих следите на част от приятелите си там, но ги намирам по другите социални мрежи или директно в техните страници.

.

Continue lendo >>

понеделник, 25 януари 2010 г.

Популяризиране на личен блог- споделяне

Едно от най-препоръчваните неща за популяризиране е публикуването на линкове в социални мрежи. За разлика от описаните в предишният материал методи, които са пасивни, това е активен метод и изисква време и усилия. Публикуването в такива мрежи от една страна носи повече посещения на вашия блог, а от друга линковете там допринасят за по-добро класиране в търсачките. Не винаги, обаче е така. В България за съжаление има само една голяма и работеща социална мрежа. С добра маркетингова политика Свежо.нет се наложи и уби конкуретните си. За тези, които гонят единствено посещаемост, това е единствената възможност. За съжаление, липсата на конкуренция вреди и на Свежо.нет. В момента не мога да препоръчам без да си кривя душата, качването на линкове в Свежо.нет. Самият аз дори съм изработил и поставил примитивни банери в двата си блога- тук и в Нямам идея. Те изразяват най-добре позицията ми. Причините ще изложа в следващият пост, защото най-голямата мрежа в България, заслужава специално внимание. За една година, през която бях активен потребител на Свежо.нет, научих достатъчно. Бил съм постоянно в топ потребителите на седмицата и никога не съм отказвал помощ и съвет на хора с лични блогове. Мисля, че и администрацията на сайта не може да има никакви претенции към мен. Аз обаче имам към нея и след като на два пъти подновявах използването на сайта реших ,че всяко нещо си има граници.

В следващите редове ще споделя впечатленията си от няколко социални мрежи, които съм използвал или още го правя. Това са все мрежи, от където можете да получите и посещения. В предишният материал дадох линк към един добър списък с такива мрежи, но публикуването отнема време и е по-добре да се ограничите до три-четири.
Не очаквайте чудеса от тези мрежи. Вероятността никой да не обърне внимание на вашият линк е голяма. Нещо повече в някои от тях ще получите и отрицателни гласове. Често те не са свързани със съдържанието. В този смисъл избирайте мрежи без nofollow линкове, за да имате полза поне от това.

На първо място искам да препоръчам една сравнително нова мрежа - Uhaaa.net. От три-четири месеца тя е самостоятелна, а в момента има признаци на съживяване. Тери- системният администратор, винаги е на разположение за помощ и съвет и това е единствената мрежа, в която броят посещения и гласове е почти равен. Като недостатък ще спомена, проблемите със сървъра,които вече са отстранени, възможността за отрицателно гласуване и липсата на ограничение в броят на линковете. Все още мрежата е чиста от към спамери, но това в бъдеще може да се окаже проблем.
След нея поставям Мама и az.com . Не се притеснявайте от заглавието. Линковете са на различни теми, а и потребителите хвърлят по едно око.
Следващите няколко мрежи просто ще изброя, като работещи.
Единствената полза от тях е, че линковете не са nofollow.
Пирон.бг
Здравей.нет
bghot.net
EziTura.com
Ping.bg , също е стара мрежа. Няма много посетители и на теория са ви необходими само два гласа за да стане линкът популярен. Проблемът е, че има отрицателно гласуване и на практика мрежата е завладяна от два три сайта. Новите бързо са принудени да се откажат.Аз също спрях след такава насочена атака. Новите линкове са nofollow, което също е недостатък. Ping има и още една възможност- ping.bg/xchange/. Това е система от свързани с widget блогове, за обмен на посетители. Лично аз в началото на моят блог бях сложил такъв, но се отказах. Причината е, че за седмица при около 50 изходящи, нямах нито едно посещение към моят блог. Все пак за някого може да си окаже и добра възможност.
Ако пишех този пост миналата година, щях да поставя на първо място Pipe.bg. За съжаление, сайтът е оставен отдавна без поддръжка. В момента е цяло приключение е да се логнете, да не говорим за качването на линк.
Накрая ще спомена и една нова мрежа- Блогрегатор. Тръгна преди около седмица и още нямам завършени впечатления от нея. Направи ми впечатление, че добавя тези, които са дали линк към нея в Приятели. Това е полезно за блоговете, но ако само на това се разчита за популяризирането и след месец –два ще падне до нивото на останалите.
Въпреки големият брой мрежи в България, работещите се броят на пръсти. Не случайно повечето от тях крият статистиката на посещенията. Както казах в началото, единствената работеща е Свежо.нет.
Тук нарочно не включвам другите възможности за споделяне, като Facebook, edno23, Twitter. Линковете там са nofollow, но много хора предпочитат да четат от там. За тях ще пиша отделно.

.

Continue lendo >>

четвъртък, 21 януари 2010 г.

Популяризиране на личен блог

Днес ще ви предложа няколко мързеливи начина за популяризиране на блог. Не отнемат много време, а ползата е в дългосрочен план. От една страна давате възможност на хората да намерят блогът ви на повече места, а от друга му добавяте допълнителна тежест, чрез линковете там.
Нещата са еднократни, добавяте и забравяте. Списъкът може да се допълни още безброй възможности, но за начало това е достатъчно за личен блог.

Добавяне на блогът ви в блог-каталози -Препоръчвам три:
Top Blog Log
Blog Catalog
blog catalog
Първите две са и български класации. Добавянето става лесно, но след предварителен преглед. Събират се и емисии на постовете ви и линкове към тях се появяват там, без да си мръднете пръста.

Добавяне в директории и портали:
Препоръчвам:
Dir.bg
и
Гювеч
Ако на някого му се занимава в нета има много списъци на директории. Един добър списък има ТУК. Там има списък и на социалните мрежи, но по-подробно за тях в следващият материал.

Има още две места където ще е полезно да добавите своят блог:

Blogs.diri.bg

Интересното

Двете пак събират емисии и качването на новите ви материали става автоматично.

Това е напълно достатъчно за един малък личен блог. Ефективно и с малко усилия.

.

Continue lendo >>

неделя, 17 януари 2010 г.

Съвети за успешен блог

В мрежата често излизат статии с подобно заглавие. Четени са, въпреки, че са с почти еднотипно прекопирано съдържание. Често съм виждал такива съвети в блогове на по месец, които определено не са от най-успешните.
Винаги се въздържам да давам съвети, как да се води един блог, в такива постове има много заблуди и погрешни пътища. Самият аз винаги съм си ги отминавал, но за много от новите блогове те са като наръчник. Начинаещите се придържат дословно и след това се чудат, защо резултатите не идват.
Ще коментирам част от съветите само от гледна точка на личните блогове.
Първият съвет, който спорен мен е грешен, когато става въпрос за личен блог е тематичната насоченост. Всеки човек е различен и е хубаво блогът да отразява индивидуалността му. Не мисля, че има човек, който се интересува само от едно нещо. Тематичните блогове може да са интересни за търсачките, но ограничават броят на редовните ви гости. Забележете, че говоря за гости, а не за посетители. Посетителите просто минават през сайтът ви, а гостите идват пак и пак.
Вторият грешен съвет е: Пишете често!
Отново грешка. Честотата на писане е индивидуална за всеки. Нещо повече, тя се изменя с времето. Намерете своят ритъм и не се притеснявайте, ако пропуснете ден, два или седмица.
В началото основната грешка е точно прекалено честото публикуване. Заблуда е, че честото публикуване води до по-висока посещаемост. Повечето хора, използват интернет ограничено време и преглеждат блоговете веднъж дневно или пък дори през ден. При това положение, най-често се чете само последният пост.
Другата неприятност е, че след първоначалният ентусиазъм темпото спада и ако писането в един блог се възприема, като задължение скоро идва и краят му. Често в такива блогове започват почти дословно да се препечатват световните или месни новини, за запълване на дефицитът на собствени теми. Това се все неща, които хората предпочитат да четат от електронните всекидневници.
На трето място е съветът за публикуване в социални мрежи. Аз самият имам голям опит в повечето български такива и зная, че да се очакват чудеса от там е грешка. По темата ще пиша отделно и тук само я маркирам.
На четвърто място е препоръката за честа смяна на дизайна. Дори да пренебрегнем, неудобството и труда по смяната на шаблона, това си е чисто прахосване на време. Ефектът е точно нулев. Смяната на дизайна е оправдана в два случая- подобряване на функционалността на сайта и ако намерите шаблон, който ви приляга точно. Въпреки разнообразието на предлагането, такъв шаблон се намира веднъж на година-две. Затова просто изберете някой, който харесва на Вас. Все пак това е вашият блог.
Размерът на публикациите също е нещо, което се препоръчва, като задължително. Навсякъде се набляга на прословутите 250 знака. Лично аз никого не съм се съобразявал с него. Когато наистина искаш да кажеш нещо, не броиш думите. Наистина много дългите постове не е лошо да се разделят, но основното си остава завършеното съдържание.Не пишете за Google, а за хора.
Следващата грешка са съветите да се коментира усилено.
Вярно е, че в някои сайтове можете да получите и реален линк и няколко посещения повече, но изкуствените коментари личат и правят неприятно впечатление. Коментарите са нещо, което се прави само, ако имате наистина позиция или имате да допълните нещо. В противен случай или ще изтрият коментарът Ви, или просто ще Ви покажат, че сте нежелан.
Вместо това постарайте се да въведете ред за коментарите в собственият си блог. Въведете правила и намалете затрудненията, пред коментиращите. Уважавайте тяхното мнение дори да е различно от вашето и ще получите същото отношение.

В следващите постове, когато имам време ще дам няколко лесни начини за популяризиране на блог, които почти не отнемат време, а също и за социалните мрежи.

Continue lendo >>

сряда, 6 януари 2010 г.

Форматиране на пост в Blogger

В предишният пост споменах, че някои от новите шаблони не подържат смяна на шрифта. Все пак това не фатално. Има още една възможност за промените изгледът на текста, за да подчертаете и откроите нещо.
Това става чрез използването на тагове. Възможностите тук са много, но и аз самият едва отскоро се запознах с тази възможност.
Таговете са система от знаци, които не се виждат при разглеждането на страницата. С тяхна помощ, задавате подредбата и изгледът на елементите в една HTML страница. Употребата им се нарича форматиране. Самият аз доскоро не съм използвал тези възможности. Просто не знаех за тях.
За пръв път се сблъсках с тях, когато Балтазар Иванович ме покани да сътруднича в БЛОГ НА ДЕНЯ. Засега съм ги използвал само два пъти, но има блогове, в които те са единствената възможност за промени, а и предлагат нови възможности.

Освен за оформлението на текста тагове могат да са Ви полезни и за други неща.
По-подробна информация вижте на тази СТРАНИЦА. Там отдолу е добавена и таблица с кодовете на цветовете, което също е полезно.
Това са поредица от символи ограждащи текстът, който искаме да оформим.
Най-често срещаната грешка е да не се затвори даден таг, затова разгледайте внимателно примерите. При шаблони, които не поддържат смяна на шрифта, можете да оформите с друг шрифт, целият материал.Има възможност за добавяне на шрифтовe и извън тези 6 предлагани от Blogger.
Не е нужно да помните всички тагове. Вlogger има възможност да ги добавите във в шаблона на публикацията или така нареченото форматиране.
От Табло за управление , отидете на Настройки.След това кликнете на Форматиране и добавете тези тагове, които ви трябват в шаблона на публикацията. Така при всеки нов пост, ще имате под ръка това, което ви е необходимо.






По- долу съм показал как може да се промени едно изречение с тяхна помощ. Не е съвършено, но е въпрос на опит. Следващият ще е по-добър.

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Форматиране на пост в Blogger(2)

Continue lendo >>

понеделник, 4 януари 2010 г.

Оформление на пост в Blogger(1)

В два поредни материала ще обясня нагледно възможностите за оформление на пост в Blogger. Как ще изглежда вашият пост е нещо, което всеки трябва да прецени индивидуално. Основното е удобството на тези, които ще четат и вашето.
Едно от основните неща е видът и големината на шрифта. В оригиналните шаблони на Blogger имате възможност за избор на 6 шрифта и почти неограничени възможности за промяна на големината им. Това са основни настройки и важат за всички ваши материали публикувани в блога.
Настройката се прави от Табло за управление –Оформление.



В отвореният прозорец избирате – Цветове и шрифтове.



Кликвате на Шрифт на текста и можете спокойно да експериментирате. Имате възможност и за промяна на цветът на фона и текста. Ако настройките Ви харесат, ги запазвате, или пък натискате Изчистване на редакциите и започвате отначало.
Имайте в предвид, че твърде големите или малки букви, по-скоро ще създадат неудобство на хората, които четат.



В някои от новите шаблони тази опция липсва. Видът и големината на шрифта са фиксирани и промени могат да се правят само с редактиране на шаблона или пък с използване на тагове, което ще обясня в следващият материал.
Ще продължа с някои допълнителни възможности. От Елементи на страницата изберете- опцията редактиране на притурката Публикации в блога.



Ще се отвори следният прозорец:



Слагате отметки пред елементите, които искате да се показват и запазвате промените. Нещата се елементарни и ще се спра само на две от тях.
Първото е Брой на публикациите на главната страница. За препоръчване е броят да е един или два. Изборът зависи от броя на другите елементи на страницата, за да няма празни участъци и всички да са на удобно място.
По-големият брой публикации забавя и зареждането на страницата, но изборът е преди всичко ваш.
Второто нещо е една интересна възможност за оценка на материалите: Реакции.
Както виждате имате възможност да редактирате и изберете какви реакции да предложите. За блоговете, които нямат бутони, това е отличен начин за да се уверите, че написаното от Вас е харесало и на някой друг.

Continue lendo >>

събота, 2 януари 2010 г.

Добавяне на бутони в Blogger

Винаги ми е било малко смешно, когато видя чисто нов блог, в който има един два материала, но затова пък е накичен с реклами и бутони.
Самият аз съм имал бутони в блоговете си и още имам в някои, но преди да се добави нещо допълнително трябва да се прецени, дали има нужда от него.
Има различни бутони, но основните им цели са за добавяне на материалите в социални мрежи и(или) оценка на материалите.
Някои от бутоните имат неприятни бъгове(например бутонът за свежо.нет), но понеже ако някой е решил да си сложи, това няма да го спре ще опиша как се прави. Описанието го има на много места, но очевидно без визуална представа някои хора, се затрудняват.
Ще използвам за пример бутонитe на TBL, защото това са единствените, които използвам и аз. Останалите са добавят по аналогичен начин.
Код за бутон се взима от профила на блога ви в TBL.
Кликвате на линкът в ограденото поле: „За повече информация и код, продължете тук”



Избирате как искате да изглежда вашият бутон и кликвате върху съответния стил, който харесвате. Кодовете са в долните две полета и са различни за различните стилове на бутона. На вас ви трябва този от най-долното поле. Копирате го и го запазвате.



Следва по-сложното. Кодът трябва да се вкара в шаблона на блога. Отивате на Табло за управление, а след това на Оформление.



Избирате опцията Редактиране на HTML кода. Когато работя с редакция на шаблон, поне аз винаги правя копие от „Изтегляне на целия шаблон”. Операцията не е рискова, но едно застраховане не вреди.
Следващата стъпка е да разгънете шаблона. Кликнете на „Шаблоните на приставките да се разгънат”.





Натискате клавишната комбинация Ctrl+F и отдолу в прозореца на браузърът ви се отваря поле за писане. Кодът се поставя под тага data:post.body. Изписвате в полето за търсене post.body и редът се показва оцветен в зелено.



Пействате кода точно под този таг и след това натискате: Запазване на шаблона. Бутонът ще ви се появява автоматично под поста веднага след публикуването. Ако искате бутонът да се появява над поста, просто добавяте кода над тага data:post.body.



Операцията е приключила. Ако Ви излезе съобщение за грешка, не се притеснявайте. Причината може да е, че не сте копирали правилно взетият код. Просто натиснете: ”Изчистване на редакциите” нещата ще се върнат в първоначалният си вид. След това можете да проверите кода и да повторите.

Сега малко и за самият код. Това е той в оригиналният му вид. Имате още една възможност. Ако промените оцветения в червено текст от left на right, кодът ще се появява не отдолу отляво, а отдолу отдясно на поста.

Дано съм бил полезен на някого. В следващите материали ще разкажа, как може да се оформи изгледа на самият пост.

*
Специфичен случай за добавяне на бутон. При някои от новите шаблони, където на главната страница се показват резюмета, а не целите постове, поставянето на бутоните директно след post.body, добавя бутонът в общият изглед, но под самите постове го няма.
В тези случаи бутонът се добавя, на мястото показано на долното изображение:



.

Continue lendo >>

Правила за съдържанието

Криейтив Комънс договор
Произведението използва Creative Commons Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България License. Моля, копирането на материали от тук, да става с указване на източника с реален линк.

За мен

Моята снимка

Ако двамата имаме по една ябълка и ги разменим, пак ще имаме по една ябълка. Ако двамата имаме по една идея и ги разменим, всеки ще има по две!
Джордж Бърнард Шоу

Намерете ни във Facebook

  ©Другият - Всички права запазени

Template by Dicas Browser | Template original Dicas Blogger | Topo