сряда, 22 юли 2009 г.

Качване и редактиране на видеоклип в Blogger

Странно, но въпреки, че нещата в Blogger направени максимално лесно за работа много начинаещи нямат представа как да качат клип в своя блог. Други пък успяват да го качат, но прозорецът на клипа е прекалено голям и стои несъразмерно, като излиза извън публикацията. Затова ще се опитам да опиша подробно процеса.
Клипът може да се качи в публикация, или да е в някоя от страничните колони, но принципите са еднакви.
Първо ви трябва клип. Най-често се взима някой от YouTube или VBOX7. В YouTube има повече възможности за оформление и затова примера, който ще дам ще е от там.
Намерили сте вече клипа. Вдясно от него има иконка подобна на зъбно колело и наименование embed.
Вижте на първата снимка.



Кликвате върху иконата и в полето под нея се отварят възможните екстри.



Избирате размера на клипа и цветовото оформление на рамката. Кликвате върху избраните опции и копирате кода в полето Embed. Запазвате кода и половината работа е свършена. Аз лично го запазвам върху Word документ, за да мога да го коригирам след това, ако се наложи.
Половината работа е вече свършена.
Ако клипът е за нова публикация, го копирате там с елементарното копи-пейст. Ако е за страничната лента, трябва от Таблото за управление да отидете на Оформление, Добавяне на нова притурка и да изберете HTML/JavaScript. Пействате кода в отвореният прозорец и запазвате задължително промените.
Остана само проблемът с размерите.
Имате запазен HTML кода на клипа. Нека го разгледаме:



Нарочно с червено съм маркирал размерите. Единият е за широчина, а вторият за височина на клипа. За да намалите или увеличите размерите, просто трябва да ги промените.
Намалявам ги наполовина и кодът вече изглежда така:



Точните размери ще откриете сами след няколко опита.
Отдолу качвам за пример оригиналния и намаления клип.
Дано съм бил полезен.





....

15 Коментара:

d_r_watson каза...

Елементарно,Уотсън! Мерси,krizt!

krassy каза...

с youtube се бях справила незнайно как :), сега поне намалих и размерите, обаче виж с vbox не мога - това embed не знам къде да го търся там :)))

Владимир Кабрански каза...

Краси не го описах, защото мислех,че е по-лесно. Във vbox7, под самият клип има иконка с кръсче:"Сложи в твоя сайт". Кликваш върху нея и зайчето излиза от шапката на фокусника:).Успех!

krassy каза...

мерси, то вярно е по-лесно, ама кой да види :)))

Unknown каза...

Това не е "качване", а прикрепване. А възможно ли е качване на файл от компа?

Владимир Кабрански каза...

По принцип да, но не го бях правил. При нова публикация над прозорецът за нея има и иконка, приличаща на филмова лента. Има ограничения за формата на файла и размера.Принципът е същият както и при качване на снимка. Само, че..Става прекалено бавно. За 7MB чаках 15 минути и се отказах. Не съм качвал във VBOX7 или youtube, но мисля,че е по-лесно да се качи там и да копираш готовия код. Забелязал съм,че някои блогъри правят така. Заинтригува ме и ще се поровя, когато имам време.

Златина каза...

Защо аз не успявам? :(
В това прозорче ми излиза само - Embedding disabled by request.
Който и клип да отворя - все така!
Хелп!

Владимир Кабрански каза...

Златина, причината е ,че днес тубето има някакви проблеми. Дано утре го оправят.Ще трябва да почакаш до тогава.може да качиш от вбох7, само,че там търси под клипа бетона- Сложи в твоят сайт. принципът е същият.

Златина каза...

Май се оправих.
Това ми се появява на някои песни, а на други не...
Ще видим и утре!
И - мерси за полезната статия! :)

tiburon (Albena) каза...

Отосно качването на видео от собствен компютър-не е невъзможно, но трябва безкрайно търпение.При първите ми публикации почти нямаше проблем - качването на клип около 40МВ /при 100МВ допустими/ ставаше сравнително бързо - за 10-15 минути. После започна да става все по-трудно, даваше грешки,налагаше се да компресирам клиповете до 13-14 МВ, което влошаваше качеството им.
Качването на клипа в последната ми публикация ми костваше една нощ и един ден.По едно време се бях замислила за качване през youtube.Дилемата беше кой е по-инат - аз или Блогер.:)И този път аз победих,но с цената на много нерви.
Работя със стария редактор, защото в новият няма прозорче за качване на видео.
Поздрави!:)))

Анонимен каза...

Качих си клип от компа без проблем, естествено със стария редактор. На новият какво му е новото, като е по-кофти? Клипът се качи за 15 минути, обаче. Аз пък не видях възможност за линк от Вибокс, а само вариант от личния комп.

MarMar каза...

Бихте ли ми обяснил как става така, че като наберем някоя страница, тръгва музика или клипът качен там сам тръгва ?

Владимир Кабрански каза...

Ако правилно разбирам, какво питаш, това са widget -и.Не клип, а външни притурки. Не ги харесвам, защото забавят зареждането на блога, а дори и най-приятната песен, по-скоро дразни и пречи на четенето. Ако все пък искаш, погледни под притурките. Обикновено има: get widget, или нещо подобно.

MarMar каза...

Няма подобна притурка разглеждала съм ги . Има само една лентичка на YouTube но не ми върши работа.
Аз ги харесвам тези екстри.
Примерно искам като ми се отвори блога да тръгва коледна музика. Срещала съм го при други блогове, разглеждала съм ги, но не намирам откъде им тръгва музиката.
Срещала съм и блогове, където има качен клип от
YouTube, който също тръгва сам като набера страницата. Знаете ли как стават тези пинизи?

Владимир Кабрански каза...

Не е от стандартните притурки. Виж в някой блог от къде идва музиката и под приставката търси от къде се взима.

Публикуване на коментар

:п :1а :2а :3а :4а :5а :6а :7а

Правила за съдържанието

Криейтив Комънс договор
Произведението използва Creative Commons Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България License. Моля, копирането на материали от тук, да става с указване на източника с реален линк.
Блог класация

За мен

Моята снимка
"Ако двамата имаме по една ябълка и ги разменим, пак ще имаме по една ябълка. Ако двамата имаме по една идея или информация и ги разменим, всеки ще има по две!" Джордж Бърнард Шоу

Намерете ни във Facebook

  ©Другият - Всички права запазени

Template by Dicas Browser | Template original Dicas Blogger | Topo